nejen o tvoření
Pilates je skvělý lék pro naše ohnutá a pokroucená záda, protáhne, narovná a posílí celé tělo. Je vhodným doplňkem pro naše další pohybové aktivity.
Filozofie Pilatesovy metody - obrázek

Filozofie Pilatesovy metody - obrázek

Joseph Pilates zformuloval šest základních principů pro zlepšení kvality vašeho cvičení, tyto zásady lze uplatni při jakémkoliv typu cvičení.
Sestava je označena hvězdičkami podle náročnosti cviků. Je třeba se nejdříve seznámit s každým jednotlivým cvikem. Tyto cviky plynule navazujte na sebe a soustřeďte se na pravidelné dýchání a správnost provedení. Začátečníkům doporučuji nejdříve zvolit cviky s jednou hvězdičkou a potom postupně přidávat ostatní cviky. 
1. Stovka*

1. Stovka*

Lehneme si na záda. Páteř je po celé délce přitisknutá k podložce. Zvedneme ramena a hlavu, paže natáhneme vpřed těsně nad zem. Rytmicky hmitáme pažemi nahoru a dolu na 5 hmitů nádech na 5 vydechujeme. 5-10 dechových cyklů (50-100 hmitů)

2. Rolování v lehu*

2. Rolování v lehu*

Položte se na zem a vzpažte s rukama těsně nad ušima, nohy přitiskněte k sobě a zvedněte chodidla. Kulatě se zvedáme brada k hrudi. Nadechneme se a pomalu se zvedáme do předklonu, obratel po obratli. Pupík tlačíme proti páteři. Výdech, předklon, vtahujeme břicho. Pomalu se vracíme do lehu. Rameny se dotýkáme země a vzpažíme ruce nad hlavu. Provádíme 3-5x. Pozor neprohýbejte záda, brada se stále přitahuje k hrudi, nevyklenujte břicho, pokládáme se plynule.
3. Kroužení nohou*

3. Kroužení nohou*

Přitáhneme pravou nohu k tělu a zvedneme ji do stropu. Srovnáme záda a ramena. Nadechneme se a začneme opisovat kruh. Pohyb je veden nahoru přes střed těla. Nezvedáme boky ze země. Neprohýbáme se v zádech. Opakujeme 5x v obou směrech. Nezvedáme bradu a nezakláníme hlavu, břicho zatahujeme směrem dovnitř. Noha je vytočená špičkou ven (Pilatesův postoj), Kolena propínáme co nejvíce, trup nevychylujeme do stran.


 

4. Kolébka*

4. Kolébka*

Posadíme se skrčíme nohy, rukama se uchopíme za kotníky a držíme rovnováhu. S nádechem se zhoupneme dozadu. Paty přitahujeme k hýždím a hlavu držíme mezi koleny. Opakujeme 6-10x.


 

5. Propínání jedné nohy*

5. Propínání jedné nohy*

Lehneme si na záda, paže podél těla. Zvedneme hlavu a ramena. Levé koleno přitáhneme k hrudi a pravou nohu zvedneme pod úhlem 45°. Levou ruku držíme nad kotníkem levé nohy a pravou přitahujeme koleno. Střídavě propínáme nohy na jedno vystřídání nádech na druhé výdech. Provádíme 5-10x střídavých propnutí. Soustřeďte se na osu, nenaklánějte se do stran. Při každém propnutí nohy stáhněte hýždě.
6. Propínání obou nohou*

6. Propínání obou nohou*

Zvedneme ramena a hlavu, pokrčíme nohy a chytneme se za kotníky. Přitiskneme bedra k podložce, břicho tlačíme směrem dolu. S nádechem propneme nohy. Vydechneme a krouživým pohybem rukou připažíme, přitáhneme kolena a opakujeme 5-10x.

Český toplist nejlepších stránek Zvýšení návštěvnosti a reklama zdarma pro váš web :)) www.weblight.cz
Korálky - Czech Beadwork
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one